Amanda Woodward
+33
oOoOo
elegiak
Chuck
Oriane
*Ro'
juliette
vinkay
mynameisntfuckingwarren
crapoulet
Symbiose
THE.RADIO.STILL.SUCKS
wlikotae
david
Le Dahut
FuckThePrettyBourgeoise
MaX
*greg*
Marc
noisybear
somedaynotsoon
selfish
mulan
Pesti-sid
Keyv'
tomypunk
msalbarn
TOM
PARANOID RECORDS
buddy satan
Alucard
Charles
distress
wilsounette
37 participants
Emo France :: Emo :: En France
Page 6 sur 6
Page 6 sur 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Amanda Woodward
xGuidancex a écrit:bah c'est fini depuis au moins deux ans il me semble.
Ah merde.
Mais ça été annoncé par le groupe ?
oOoOo- Pourquoi les inconnus restent-ils inconnus ?
ok, merci...
Me semble qu'il y a eu quelques repets y'a pas longtemps (mais je veux pas dire de conneries, alors ptet que je délire).
possible, je sais que le groupe est plus ou moins stand by depuis que le chanteur est parti en Pologne. ils devaient composer pour un nouveau disque...
Je crois que quand le chanteur est revenu sur Bordeaux y'a effectivement eu une tentative, mais un des guitariste est instit sur la region parisienne, et le bassiste est parti d'Aussitot Mort parcequ'il a eu un gamin. Tout le monde éparpillé/occupé, pas l'air bien motivé non plus... Je pense pas qu'ils refassent quelque chose.
Mais effectivement, rien d'officiel.
Mais effectivement, rien d'officiel.
Ouais, donc peu de chances dans l'immédiat... même si un petit espoir subsiste !
Dommage parce que vraiment quel talent...
Merci à tous.
Dommage parce que vraiment quel talent...
Merci à tous.
je pense ne pas m'avancer ni me tromper en disant ici que c'est officiellement mort. désolé.
Marc- The difference between buddy and you is in the style
Marc a écrit:je pense ne pas m'avancer ni me tromper en disant ici que c'est officiellement mort. désolé.
Ces revirements de situation sont insupportables pour mon pauvre coeur !
On m'a laissé entendre que Gérome avait carrément lâché la musique pour se consacrer à sa passion, le body art. Même kiss the bottle c'est fumé visiblement...
themidnighter- The difference between buddy and you is in the style
D'eux, je garde le souvenir d'un concert incroyablement foiré avec Yaphet Kotto à Nancy (genre ils se font insulter tellement c'est nul, et nul ça l'était), puis d'un concert incroyablement réussi avec nous le lendemain à Strasbourg (genre les types m'ont fait le coup du charmeur de serpents pendant une heure). J'ai décroché après la démo, ça a perdu du poids lorsqu'ils ont changé de batteur.
buddy satan a écrit: J'ai décroché après la démo, ça a perdu du poids lorsqu'ils ont changé de batteur.
Rhoo...
J'étais pas au courant qu'il y avait eu changement de batteur. Ceci dit, franchement essaye un jour de jeter une oreille à leur album ("la décadence de la décadence") parce que ça vaut vraiment le coup.
J'ai écouté tous les disques qu'ils ont sortis après, et ça ne m'a jamais autant emballé que la démo/10'. Ils ont eu 3 batteurs différents, il me semble.
le nouveau batteur était pourtant meilleur.
j'aime bien le tout dernier disque par contre, les paroles tuent.
j'aime bien le tout dernier disque par contre, les paroles tuent.
xGuidancex a écrit:j'aime bien le tout dernier disque par contre, les paroles tuent.
Pareil... "meurt la soif" / "un peu d'étoffe" je trouve même que c'est ce qu'ils ont fait de mieux. Ça laissait d'ailleurs présager une évolution intéressante.
C'est avec ce groupe que j'ai découvert le screamo chanté en français, et franchement même si il y en a d'autres (mihai edrisch, aussitot mort, belle epoque, daïtro) que j'apprécie, aucun ne m'a jamais autant touché qu'Amanda Woodward. C'est vraiment con que ce soit fini.
xGuidancex a écrit:et la pétanque.
il a joué dans Aguirre à un moment.
C'est l'ancien batteur d'Aguirre qui m'a dit ca justement.
Sinon vu 3 fois, et 3 fois incroyable. Les gens devenaient tous dinguos à pointer du doigt en l'air et hurler les paroles. C'est un truc que je n'ai jamais retrouvé ailleurs. Y'avait une magie particulière. C'est l'un des groupes français que je réécoute le plus. Dont j'aime toujours autant la musique et surtout les paroles. Sinon j'ai redécouvert ultramort après l'avoir chopé en vinyle, et putain ce disque m'a mit K.O.. Il est absolument fabuleux, avec ce mélange entre emo mid 90's et dub.
themidnighter- The difference between buddy and you is in the style
Allez, adios les skeuds à 50 balles sur discogs. Et avec la liste de tout les projets actuels des membres d'Amanda. Incroyable objet, démarche plus punk que toi.
"It has been years in the making ! After several represses, reissues, release projects and ideas that never came out, something big is finally about to see the light of day. Early June, Destructure along with Stonehenge are releasing the long awaited Amanda Woodward collection records. Taking the shape of three LP, it gathers all the previous official releases as well as some unreleased alternate / demo versions of tracks that you've never heard before.
Amanda Woodward started late 1999 in Caen, Normandy. The diy punk scene there at that time was a dozen of enthusiastic kids playing in several bands each. From the ashes of SOAR, SEASON and ALCATRAZ, they started something whose goal was to defy everything they've done before. They have always been challenging punk musical subgenres, never fitting in any style, never being rock, hardcore, emo, and certainly not screamo. It was also time for a new era lyrically speaking, a subtle mix of rage and poetry with a high dose of play on words that remains very influent in french diy punk scene.
In the early 2000 the band has toured extensively, hundreds of shows in more than 20 european countries from Portugal to Russia and did a 5 weeks whole US tour. At the end of a Spanish tour in 2007, they decided they would not play anymore shows before the release of a new album that unfortunately was never written.
As almost all releases were sold out and for sale on the second hand market at stupidily indecent price, it was time to give a second life to these songs. They are coming along with bonus, housed in a beautiful kraft cardboard trifold cover and being sold at the lowest price possible.
Most band members are still active and playing in bands. Singer and lyrics writer – Jerome - is in Rouille and is the tattoo artist known as Sztuka Wojny in Barcelona ; Bass player – Pierre - is currently in End It and Cemented Minds ; Guitar Player – Nico - is in Bleakness, Karysun, Better Off Dead, Marée Noire as well as still running Destructure record label ; late drummer – Antoine - is in Nine Eleven and Burning Bright ; early guitar player - Cyrille - is in End It ; early drummer – Bastien - is doing Nodwes.
May this collection be the way to end a chapter, it would not have been possible to complete it correctly without the help and involvement of band members' longtime friends at various stages. All songs have been (re) mastered by Guillaume Doussaud at Swan Sound Studio, he had recorded « Meurt La Soif » ep and done live sound on few shows as well as recorded related bands (Aussitôt Mort, Karysun, Bleakness, Death Mercedes, Burning Bright...). Pictures used for the artwork has been taken by very talented friend Mathieu Mellec, and lay-out has been done by also very talented and Destructure close collaborator Hugues Le Corre.
You can choose to order two versions of this release ; black vinyl or colored vinyl (there were 300 made of these) and labels webstores have a limited screenprinted poster with artwork byHugues Pzzl to thank people ordering direct.
Records are pressed, sleeves are on their way to our warehouse, posters are about to be printed. All orders will ship around june the 10th, we are now taking preorders so we will have time to pack carefully your records.
PREORDER HERE : http://www.destructure.org/store/amanda-woodward-discography-3-lp
Thanks for your ongoing interest and support in 2019.
DESTRUCTURE // AMANDA WOODWARD"
"It has been years in the making ! After several represses, reissues, release projects and ideas that never came out, something big is finally about to see the light of day. Early June, Destructure along with Stonehenge are releasing the long awaited Amanda Woodward collection records. Taking the shape of three LP, it gathers all the previous official releases as well as some unreleased alternate / demo versions of tracks that you've never heard before.
Amanda Woodward started late 1999 in Caen, Normandy. The diy punk scene there at that time was a dozen of enthusiastic kids playing in several bands each. From the ashes of SOAR, SEASON and ALCATRAZ, they started something whose goal was to defy everything they've done before. They have always been challenging punk musical subgenres, never fitting in any style, never being rock, hardcore, emo, and certainly not screamo. It was also time for a new era lyrically speaking, a subtle mix of rage and poetry with a high dose of play on words that remains very influent in french diy punk scene.
In the early 2000 the band has toured extensively, hundreds of shows in more than 20 european countries from Portugal to Russia and did a 5 weeks whole US tour. At the end of a Spanish tour in 2007, they decided they would not play anymore shows before the release of a new album that unfortunately was never written.
As almost all releases were sold out and for sale on the second hand market at stupidily indecent price, it was time to give a second life to these songs. They are coming along with bonus, housed in a beautiful kraft cardboard trifold cover and being sold at the lowest price possible.
Most band members are still active and playing in bands. Singer and lyrics writer – Jerome - is in Rouille and is the tattoo artist known as Sztuka Wojny in Barcelona ; Bass player – Pierre - is currently in End It and Cemented Minds ; Guitar Player – Nico - is in Bleakness, Karysun, Better Off Dead, Marée Noire as well as still running Destructure record label ; late drummer – Antoine - is in Nine Eleven and Burning Bright ; early guitar player - Cyrille - is in End It ; early drummer – Bastien - is doing Nodwes.
May this collection be the way to end a chapter, it would not have been possible to complete it correctly without the help and involvement of band members' longtime friends at various stages. All songs have been (re) mastered by Guillaume Doussaud at Swan Sound Studio, he had recorded « Meurt La Soif » ep and done live sound on few shows as well as recorded related bands (Aussitôt Mort, Karysun, Bleakness, Death Mercedes, Burning Bright...). Pictures used for the artwork has been taken by very talented friend Mathieu Mellec, and lay-out has been done by also very talented and Destructure close collaborator Hugues Le Corre.
You can choose to order two versions of this release ; black vinyl or colored vinyl (there were 300 made of these) and labels webstores have a limited screenprinted poster with artwork byHugues Pzzl to thank people ordering direct.
Records are pressed, sleeves are on their way to our warehouse, posters are about to be printed. All orders will ship around june the 10th, we are now taking preorders so we will have time to pack carefully your records.
PREORDER HERE : http://www.destructure.org/store/amanda-woodward-discography-3-lp
Thanks for your ongoing interest and support in 2019.
DESTRUCTURE // AMANDA WOODWARD"
- Symptôme d’un trou de balle se prenant pour le nombril du monde, Guillaume (aka le dico du hoax) [...], nervi d’extreme-droite (refoulé) a la rhétorique identitaire bien rodée (quoique) - Richard Cohen, Nine Eleven
• www.ledictionnairedelemo.blogspot.com
xghettoskramzerx a écrit:Allez, adios les skeuds à 50 balles sur discogs. Et avec la liste de tout les projets actuels des membres d'Amanda. Incroyable objet, démarche plus punk que toi.
En effet super idée cette réédition ! Dommage qu'il n'y ait pas de version CD ou mp3, mais bon on va pas chipoter... Sympa aussi les nouvelles des membres en effet !
Merci d'avoir posté ça ici !
oOoOo a écrit:xghettoskramzerx a écrit:Allez, adios les skeuds à 50 balles sur discogs. Et avec la liste de tout les projets actuels des membres d'Amanda. Incroyable objet, démarche plus punk que toi.
En effet super idée cette réédition ! Dommage qu'il n'y ait pas de version CD ou mp3, mais bon on va pas chipoter... Sympa aussi les nouvelles des membres en effet !
Merci d'avoir posté ça ici !
Toute la discographie va être téléchargeable gratos sur le bandcamp de Stonehenge ! Et celui de Destructure j'imagine. J'ai récupéré mon exemplaire ce week-end, l'édition limitée avec les disques en couleur et un poster superbe... Ça fait hyper plaiz'. La cover de RITES OF SPRING je la connaissais déjà suite à un leak naze, mais de l'entendre masterisée et sur un vrai support c'est vraiment cool. Puis les versions alternatives de quelques songs sont bien cool aussi, chouette de les redécouvrir...
Et de rien, avec plaisir !
- Symptôme d’un trou de balle se prenant pour le nombril du monde, Guillaume (aka le dico du hoax) [...], nervi d’extreme-droite (refoulé) a la rhétorique identitaire bien rodée (quoique) - Richard Cohen, Nine Eleven
• www.ledictionnairedelemo.blogspot.com
Page 6 sur 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6